Dumheter människan hittat på

Det finns något vi alla kallar människa. En människa består av muskler, blod, hjärta, hjärna, magsäck, artärer, vener, falanger, njure, lever, armar, ben, lungor, människan är uppbyggd av celler... eller hur?

En afrikan, turk, kurd, arab, syrian, kines, thailändare, japan, amerikan, svensk, alla är människor, precis som vem som helst. Ingen har rätten att ta detta från någon bara för att utseendet är olika, ingen!

Att vi människor använder oss utav ord så som ras, förstår jag inte. För mig, i mina ögon, ser jag människor, precis som mig själv, jag ser inga raser. Jag tror på att människan kan vara ett finare djur om vi började med den enskilda individens psyke och allmänna tankar om livet.

Frågor om invandring har kommit upp den senaste tiden, frågor om det många vill kalla "raser" har förföljt mig hela mitt liv, men helt ärligt måste jag säga att jag tycker det är tråkigt, patetiskt och skumt hur människan kan dömma en varelse som är densamma som sig själv utan att ens ha sett honom/henne. Väldigt skumt!

Dumheter människan hittat på:

- Ordet "ras"
- Ordet "invandrare"
- Landsgränser
- Rasism
- Homofobi
- ord överlag*


*Vad menar jag med ord överlag? Jo, vi människor är experter på att sätta ord på ALLT, då menar jag ALLT!
Ta exempelvis en person som väljer att inte dricka alkohol - kallas nykterist - skumt
Eller en person som inte av någon anledning inte tycker om homosexuella - personen är homofob - vah?
En person som har svårigheter att läsa - dyslexi - okej?

Vad berättar ovan?

Människan hittar alltid massa namn till saker och ting i vår väg som enligt mig inte är något att namnge.

Låt människan få vara människa och inget annat....



Det finns ett gäng ord, meningar och händelser i denna värld som alltid kommer få mina ögon att väckas till liv. Som alltid kommer få mig att reagera, negativt eller positivt.
Vi sitter varje dag, klagar och klagar, dömmer människa efter människa, hatar människa efter människa, men har vi någonsin sett oss själva i spegeln, har vi någonsin lyssnat på det vi faktiskt säger till andra eller det vi visar med kroppsspråket? Börja tänka på det...

Glöm inte att kroppsspråket utgör ca 75-80% av det kompletta språket vi använder.

Nu är det dags att låta hjärnan vila i några timmar... den behöver också få andas efter all den extremt aktiva tankeverksamheten som pågått under ett längre antal timmar denna dag.



Peace & Much Love


The Goddess Of Peace In Greek Myth; Eirene



Kommentarer
Postat av: Catalina

Allting du skriver om är sant. stora Jäättee kjamaar till dig Syster :)

Kommer sakna dig i grekland. Min Lilla Psykopat HAHA!!! Neeej

Puss baby <3

2009-07-23 @ 02:32:23
URL: http://mysneakers.blogg.se/
Postat av: Becs

Oooh lilsis! I miss you much much much muuuuchoo!! Tack för att du tycker om det jag skriver.. snart e du tbx då e allt som förut igen hahahaha, CRAAAZYYYYYYYYYY DANCING, SINGING, FLIPPING SISTERS! =P hahahaha

MUCH LOVE TO YOU <3

2009-07-27 @ 20:31:27
URL: http://myspeakinghead.blogg.se/
Postat av: Catalina

Allltiiiiid <3 Mpuuuuahhhh PUSS PUSS. Jag maste bara saga jag har blivit riktig bruuuuuun jag blir radd hahahaha :P Driiiver men du far se KRAAAAAAAAAM din lilsis

2009-07-27 @ 21:07:35
Postat av: Becs

HAHAhAHAHAHA mmmpuuuuaaah my love! SKITUNGE, vill också ligga i solen och lata mig, fast med dig och med vår bästa vän Fresh ;) hahaha MUCH LOVE MY BABYSIS <3

2009-07-29 @ 01:45:48
URL: http://myspeakinghead.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hahahha Miss you And Fressshhh! Han Ligger bara dar och vantar pa att ge oss energy sa vi kan dansa all day long :D Nar jag e tillbaka haahaha PUSS KRAM BIIIG LOVE <3

2009-07-30 @ 21:38:18
Postat av: CATY

Baby du har inte skrivit Mer ??????

2009-07-30 @ 21:49:24
Postat av: Becs

HAHAHA yyeeeaah, I LOVE MR. FRESSSHHH!!! hahaha....



Jag vet att jag inte skrivit mer, SHAME ON ME!! I have some things to write about, it's just that Im out all day long an when I come home I dont have the power to sit down and note all my txts in my head on this site you know... But I have some pretty nice thoughts and txts in my head, I just need to find a way to write them down so ppl understand my meaning ;)... Love ou girl, you know that huh??!



<3

2009-08-01 @ 06:52:31
URL: http://myspeakinghead.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0